آخرین پست ها

احتمالا Reddit اطلاعات شما را به هوش مصنوعی می فروشد!

فروختن اطلاعات توسط ردیت

به گزارش بلومبرگ، ردیت یک توافق مجوز محتوا انجام داده است تا امکان استفاده از داده‌های خود برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی فراهم شود.

درست پیش از معرفی عرضه اولیه عمومی (IPO) با ارزش ممکن تا 5 میلیارد دلار در مارچ، گزارش شده است که ردیت یک توافق 60 میلیون دلاری با یک شرکت معتبر هوش مصنوعی امضا کرده است که اطلاعات این معامله به نام برخورده است. این حرکت می‌تواند به عنوان یک تلاش آخر لحظه برای نشان دادن جریان‌های درآمدی پتانسیل در صنعت هوش مصنوعی به سرمایه‌گذاران احتمالی تلقی شود.

هر چند که ردیت هنوز این توافق را تایید نکرده است، اما تصمیم گرفتن این موضوع می‌تواند پیامدهای قابل توجهی داشته باشد. اگر این خبر صحت داشته باشد، این بدان معناست که مجموعه گسترده‌ای از محتوای تولیدشده توسط کاربران ردیت – از جمله پست‌های زیرگروه‌های محبوب، نظرات کاربران مشهور و ناشناخته، و گفتگوهایی درباره موضوعات متنوع – می‌تواند برای آموزش و بهبود مدل‌های زبان بزرگ مورد استفاده قرار گیرد یا به عنوان پایه برای توسعه سیستم‌های جدید هوش مصنوعی تلقی شود.

با این حال، این تصمیم احتمالاً از دید کاربران ردیت خوشایند نخواهد بود، زیرا شرکت اخیراً با اعتراض‌های افزایش یافته از جامعه خود درباره تصمیمات تجاری اخیرش مواجه شده است.

سال گذشته، هنگامی که ردیت اعلام کرد که قصد دارد برای دسترسی به رابط‌های برنامه نویسی (APIs) خود هزینه کند، هزاران انجمن ردیت به‌طور موقت در اعتراض به این اقدام تعطیل شدند. چند روز بعد، یک گروه هکر ردیت به تهدید با انتشار داده‌های سایتی که قبلاً دزدیده شده‌اند پرداختند مگر اینکه شرکت اقدامات API خود را برگرداند یا یک مبلغ 4.5 میلیون دلاری به عنوان خوشحالی بپردازد.

ردیت اخیراً تصمیمات دیگری نیز اتخاذ کرده است که مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، مانند حذف سال‌ها گزارش چت و پیام‌های خصوصی از حساب‌های کاربری. این پلتفرم همچنین ویژگی‌های نظارت خودکار جدید را پیاده کرده و گزینه خاموش کردن تبلیغات شخصی را از کاربران حذف کرده است که این موارد نیز افزایش عدم رضایت در میان کاربران را افزایش داده است.

این توافق گزارش شده برای فروش داده ردیت به منظور آموزش هوش مصنوعی ممکن است اعتراضات بیشتری از سوی کاربران به دنبال داشته باشد، زیرا بحران اخلاقی درباره استفاده از داده‌های عمومی، هنر، و سایر محتواهای ساخته شده توسط انسان برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی در صنایع و پلتفرم‌های مختلف به شدت در حال فشار آوردن است.

منبع

source : explorai.ir

با کلیک روی شبکه های اجتماعی زیر، این صفحه را به دوستان خود بفرستید یا بازنشر کنید:

مطالب اصلی (غیر تبلیغاتی) منتشر شده در این سایت توسط هوش مصنوعی ساخته شده و بعضا از لحاظ نگارشی ویرایش گردیده. در نتیجه اطلاعات موجود به طور رسمی تایید نگردیده است

جهت مشارکت و ارسال بازخورد می توانید از دکمه لایک (در ابتدای مقاله) و امتیازدهی ستاره ای و همچنین شرکت در بحث در بخش کامنت ها (کادر زیر) استفاده کنید

استفاده از محتوای تصویری و متنی این سایت با ذکر نام سایت منبع «اکسپلورای» و لینک به صفحه ی منبع بلامانع است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x